26.3.10

scribbles, scribbles of today

Who knows about twister apple juice? Raise up your hand..hehe..i can see a few hand raised up..well it was the same as the one in tv advertisement but that was orange juice. A little bit unfair for apple juice..dont u think so? But still I’d prefer apple to orange, eventho I had never tasted orange.yeah, I know, I’m being unfair too. Didn’t give orange a chance at all. Whatever. Still its not really my favourite drink, but I’m getting to like it. Why? Don’t ask. You probably don’t wanna know. Basically, I already have a few bottles in my keep most of them were half full and only one was totally finished. Let me tell you how did I have one that completely finished. I was walking that day, from my mom’s school to my house at the middle of the day. Could you imagine how hot it was then? I passed a vendor who sell cold water..yummy! very tempting but I stopped myself from buying cz I’m thinking of buying slurpee in 7-e in front of my house. I went to buy some groceries for the house in the shop next to 7-e. after done with the shopping, I went to 7-e feeling excited cz I get to reward myself at last. But little that I know. When I entered the shop, scratch that I still did not enter, yet I realize the slurpee machine aren’t working. I guess I have to buy another drink, so I decided to buy twister apple. As soon as I’m in home, I drank half bottle of it in one gulp. I was thirsty! Well, this juice would be really nice drank while cold but when I added ice to it, I still don’t like the taste. By adding ice the rich taste of it would disappear. But drinking it not cold, or room temperature wasn’t nice either. The taste were overwhelming. That’s why I have other half full since I don’t drink all whilst it still cold. But still I adore twister apple.

Now, enough about drinks. My day? Hmm.. okay, a bit boring I might say. Hati kan tengah berkecamuk, biasa la kan. kalau lidah tengah pahit semua makanan sedap rase lain. Tapi nasib baik ada beberapa perkara yang merawat hati luka. Hak2. entah pape je kan. karenah mama ayah yang kelakar, ayah yang sangat mesra, yela, everytime sblm ayah g keja, saya salam tangan ayah, and ayah cium pipi. 3 kali..hik2..manje kn? Lantakla.ayah owang. mama pun ok la, klaka. Mcm budak2. hik2. besyh! dan sorang lagi..hik2 awak la. Lepas saya tulis ttg bandslam, awak terus download and tengok. Xsangka. Terharu gak la senarnye. Ada gak yang ambil berat ttg pendapat saya. Terima kasih kerana jadi kawan saya! Pelik kn? Perkenalan kita xlama, tapi serasi. Chiiwah, poyo je kan ayat? Hik2. tapi betol la kn? Spanjang perkenalan kita, 3 kali jek jumpa. Tapi its easy to trust each other. Don’t you think so? Best kn cte bandslam? Will burton sgt comel!!!

Ari tu saya ada dengar ceramah agama, ustaz tu kata seorang ayah, kalau xada perasaan cemburu bila lihat anak perempuan yang masih bawah tanggungjawabnya keluar dengan mendedahkan aurat, tu bermakna ayah itu x sayangkan anaknya. Ayah saya sangat cemburu, bukan setakat kalau keluar xpakai sopan, kalau lebihkan kawan lelaki pown ayah berasa, macam jarang mset or kol ayah, tapi kalau kawan selalu jek. Ayah pernah cakap “dari kecik ayah sayang semua anak2 perempuan ayah, jaga elok2. tapi bila anak2 ayah kenal lelaki, lupa terus kat ayah” menitis air mata dengar. Jahat kan saya nie. Lukakan hati orang yang sangat sayang saya. Sejak saya ada anset baru skang nie, kalau kat luar, ampir ari2 kol ayah. Saje menggedik. Mungkin sebab tu kowt ayah bahagia. Hik2. dapatla tgk lesung pipit ayah, dah senyum manjang jek. Hmm, cakap pasal lesung pipit neyh, mama n ayah both aa lesung pipit. Pelik btol kami anak2nya xmewarisi kecomelan lesung pipit. 2 yang mama n ayah bile senyum manis. Xpuas ati btol! Huh. Nway, sbb 2 kalau anak2 perempuan ayah, bila mama tegur boleh ketegar lagi, tapi bila ayah yang cakap mudah tersentuh. Ayah jarang nasihat kami, selalunye bagi denda. Bila ayah nasihat (which is sgt jarang) suara lembut sangat2. almost like pleading and baru beberapa patah ayah cakap dh merambu air mata. Sya dan adk perempuan saya, same jek. Saya sayang ayah! Mama jugak! Hik2.

Masa hari polis rituh, polis marin wat tahlil. Ayah ajak saya pergi. Saya ikut je la. Sikit je jemaah perempuan, kebanyakannya orang tua. Yang saya pelik antara kalangan jemaah perempuan nie, takut betol nk rapat2kan saf. Kat mane2 pon same la. Kecuali kat surau2 asrama yang semua budak sebaya cz diorang tahu. Tapi xkn makcik2 nie xtahu. Yang paling cedeyh tu. Pakat xnk duduk saf depan sebab xkena kipas. Sya tanya kat makcik 2 “xnk dok depan ke makcik?” makck tu geleng. Sebak pula saya dibuatnye. Serius sadis. Bukan tu jek. Buku yasin 2 selambe2 jek letak atas lantai, nak tegur terang2 takut berasa. Kan semua orang tua. Makcik yang sebelah sya 2 bolehla saya tolong angkatkan. Yang jauh dari saya camane? Betul2lah dah nk kiamat, cz sangat susah nk menegur pada perkara2 yang hak. Mungkin kerana kelemahan diri? Itu tetap diakui, sangat masih perlu ilmu yang banyak jika berniat utk berdakwah. Xpelah. Teruskan usaha! Rasullullah pernah berjanji, Islam itu bermula dengan dagang dan di akhir zaman nanti akan kembali dagang (asing), maka berbahagialah orang-orang yang asing. Lagi satu yang saya pelik. Scenario di mana2 masjid atau surau. Perempuan dia lebih suka seayang sendiri2. kalau lelaki senang jek, masuk jemaah, berimam xkira siapa pun. Kenapa ek? Mungkin ke sebab perempuan nie xbanyak ngaji? Tp kat menara zakat 2 yang p ngaji selalunye yang ramai perempuan. Abis 2 nape ek? Hmmm. Entahlah. Saya pun musykil.

Sampai di sini dulu. Pada yang membaca. Thanx! Hik2

No comments:

Post a Comment